18 Nisan 2012 Çarşamba

Kralkatili Günceleri'ni Okudunuz mu?

32 dile çevrilerek dünya fantastik edebiyatını yerinden sarsan Kralkatili Günceleri İthaki yayınları tarafından 2011 yılında Türkçe'ye çevrilmişti.

"Uyuyan höyük krallarından prensesler kaçırdım. Trebon kasabasını yakıp kül ettim. Felurian’la bir gece geçirdim ve hem canıma hem de aklıma mukayyet olabildim. Çoğu insanın kabul edildiğinden daha küçük bir yaşta Üniversite’den atıldım. Başkalarının gündüz gözüyle ağızlarına almaktan bile korktukları yollardan ay ışığı altında geçtim. Tanrılarla konuştum, kadınlar sevdim ve ozanları ağlatan şarkılar yazdım.
Benim adım Kvothe. Belki beni duymuşsunuzdur."

Fantastik kurgu edebiyatının eşsiz bir masalı, bir kahramanın kendi ağzıyla anlattığı öyküsü işte böyle başlıyor. Bir keder öyküsü bu... bir kurtuluş öyküsü... bir adamın evrenin anlamını arayışının ve gerek o arayışın gerekse de onu sürdürmesini sağlayan gem vurulamaz iradenin bir efsaneye dönüşmesinin öyküsü...

“Rothfuss, Rüzgarın Adı ile başlayan bu muazzam hikâyede nereye giderse gitsin iyi bir şarkıyı taşıması gibi bizi de yanında götürecek.” - Ursula K. Le Guin

Serinin Kitapları: Rüzgarın adı, Bilge Adamın korkusu,

Patrick Rothfuss Hakkında:

1999’da bir B.A ile İngiltere’de mezun oldu.Washington State University’den MA’ini aldıktan sonra Stevens Point’e öğretim amaçlı iki sene arayla geri döndü. The Song of Flame and Thunder’ı tamamlamasından sonra Rothfuss, eserini birkaç yayıncı firmaya sundu ama reddedildi. Rothfuss daha sonra kitabı DAW Books’a sattı. The Song of Flame and Thunder, The Kingkiller Chronicle adıyla yeniden isimlendirilerek üç bölümlük bir seriye ayrıldı. İlk bölümü olan The Name of the Wind Nisan 2007’de basıldı. Daha sonra roman, 2007’de en iyi fantastik kurgu/bilimkurgu dalında Quill Ödülü’nü kazandı ve New York Times En Çok Satanlar Listesi’nde yer aldı.

Serinin ikinci kitabı, The Wise Man’s Fear, Mart 2011’de, kalın kapaklı kurgu listesinde, New York En Çok Satanlar’da bir numaraya yerleşti

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...